חיפוש

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

שיחי גלריה במסגרת התערוכה "לגיטימיות של נוף"




שיחי גלריה במסגרת התערוכה

"לגיטימיות של נוף"

ההשתתפות כלולה בדמי הכניסה למוזיאון



הצלם יעקב ישראל והגיאוגרף הפוליטי ואוצר התערוכה ד"ר מארק לונג בשיחה
על נופי התרבות של ישראל – פלסטין כיום* (השיח יתקיים בשפה האנגלית)

8.2.19 | יום שישי | 11:00 | ההשתתפות כלולה בדמי הכניסה למוזיאון

תורתו האמנותית של יעקב ישראל חותרת לגילוי הגאוגרפיה של עם שבדרך כלל אינו זוכה להתייחסות במישור החברתי, הכלכלי והפוליטי. בתערוכה הזו, ישראל מבקש לזהות את "האחר", תושבי הכפרים הפלסטיניים. צילומי הנוף גדולי הממדים שלו אינם מציגים את הפלסטיניים שגרים שם, בכוונה. היעדרותם מהצילומים מהדהדת את אי-הנראות שלהם עבור רוב אוכלוסייתה היהודית-ישראלית של המדינה. הצטרפו לאמן יעקב ישראל ולאוצר מארק לונג לשיח אודות נופים תרבותיים אלה.

ד"ר מארק לונג, גיאוגרף פוליטי, הוא מרצה למדע המדינה בקולג' של צ'רלסטון, דרום קרוליינה.


מנהל המוזיאון נדים שיבאן והצלם יעקב ישראל בשיחה על ילדות, נופים וגעגועים.

22.2.19 | יום שישי | 11:00 | ההשתתפות כלולה בדמי הכניסה למוזיאון

שיבאן בן למשפחה פלסטינית נוצרית מכפר ראמא בגליל, חי בכפר עד גיל 18
ולא פגש יהודים מימיו. אז חצה את הגבול מהכפר לעיר, לירושלים לטובת לימודים באוניברסיטה העברית. ישראל, בן למשפחת מהגרים מדרום אפריקה ורודזיה,
יליד שכונת קריית יובל בירושלים ומתגורר בה עד היום.
השניים ישוחחו על ילדותם ועל נופי התערוכה השזורים בזיכרון ילדותם, בכפר ובעיר.

 

הגיאוגרף הפוליטי, ד"ר אריאל הנדל והצלם יעקב ישראל בשיחה על צילום,
נראות, לגיטימיות ונוף במרחבי ישראל והגדה המערבית

8.3.19 | יום שישי | שעה 11:00 | ההשתתפות כלולה בדמי הכניסה למוזיאון

שיח הגלריה יעסוק בשאלות של צילום, נראוּת, לגיטימיות ונוף במרחבי ישראל והגדה המערבית. השניים ישוחחו על הפורמט ועל הפרקטיקה הצילומית יוצאת הדופן, על הנוף הפלסטיני המצולם ועל תפקידו של הצלם כמתעד וכשותף למרחב המצולם. עוד בשיח על הזיקה בין סדרת התצלומים של יעקב ישראל ובין המסורת הארוכה של צילומים מארץ הקודש, מחד גיסא, וצילומי מודיעין צבאיים, מאידך גיסא; על הצילום כפעולה אזרחית במרחבים של כוח ושליטה; ועל משמעות ההנכחה של המרחב הפלסטיני בעת שבה נדמה שרבים היו רוצים להעלימו מן העין.